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子どもの発達に対する母親の影響
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/275
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/27564438076-6dc9-47a0-a281-2fdf3dc2a24b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00008278039.pdf (644.2 kB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 子どもの発達に対する母親の影響 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Mother's Influence on Child Development | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 母の影響 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 子どもの発達 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 歩行期 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 学童中期 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己抑制 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | mother's influence | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | child development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | toddlerhood | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | middle school age | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self‑control | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11405440 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | コドモ ノ ハッタツ ニ タイスル ハハオヤ ノ エイキョウ | |||||
著者 |
伊藤, 榮子
× 伊藤, 榮子 |
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記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 原著論文 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 歩行期から青年後期のどの段階に社会、家庭の基本的生活の型を獲得し、自己抑制、自立に誰が影響しそれが現在も持続しているか探るためにA短期大学看護学生とB大学生64名に無記名の質問紙調査を実施した。その結果、以下のことが明らかになった。1)子どもの成長に対する母の影響は、家庭、社会生活の基本的な型の習得に、父、兄弟姉妹、祖父母、教師より大きく、歩行期に最大で、今も減少しながら学生の生活に役立っていた。(2)学童中期の初めに子どもが自己抑制を身につけると、母以外の他の影響が増えはじめた。この不明確な影響は集団社会が持っている、人に新しい精神的、肉体的な能力をあたえると思われる機能の影響が、学童中期から青年後期の初めに多くなった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | To Explore in which stages of toddlerhood to later adolescence, who and , to what extent, had greater influence on child development in forming basic domestic and domestic habits, lifestyle, self‑control and self‑regulation currently sustained. I surveyed by a questionnaire to 64 students of A nursing junior college and B university. The following results were obtained. 1. Mothers had a greater influence on child development, especially in the stage of toddlerhood to middle school age than fathers, brothers/sisters, grandparents or teachers, and from that time on decreased, yet is now a helpful point of students' life. 2. Other influences began to increase early in the middle school ages when children begin to acquire a sense of self‑control. These undefined influences might be affected by residency in a regional community, whose functions are to give new spiritual and physical abilities to its people. | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 13, p. 9-21, 発行日 2009-03-19 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 3 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00008278039 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13430033 |