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アイテム
介護福祉学生の自己教育力に関する研究
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/139
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/139b821a9d6-88b4-46c5-a0cd-6dd2e3026d8d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00004471106.pdf (666.9 kB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 介護福祉学生の自己教育力に関する研究 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study on the Ability of Self- Education of the Care and Welfare Students | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 介護福祉学生 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己教育力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 因子分析 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 横断調査 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | care and welfare students | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ability of self-education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | factor analysis | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | cross-sectional study | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11405440 | |||||
著者 |
宮堀, 真澄
× 宮堀, 真澄× 鈴木, 圭子× 三浦, 正樹× 澤井, セイ子× 佐藤, 怜 |
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記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究は、介護福祉士養成校の在学生を対象に、自己教育力の横断的な調査を行った。介護福祉学生の自己教育力の構造を明らかにするため因子分析した結果、『目標意欲因子』・『プライド因子』・『自己肯定因子』・『行動統制喪失因子』・『内省因子』・『感情統制因子』・『発展意欲喪失因子』・『目標喪失因子』の8因子が抽出された。また、短大生は専門学校生より、自己教育力得点と、『自己肯定因子』の因子得点が高かった。反面、『発展意欲喪失因子』の因子得点も高かった。全学校の1年次生と2年次生では、『発展意欲喪失因子』・『目標喪失因子』共に、2年次生の方が得点が高かった。以上のことから、短大生の方が専門学校生より高い自己教育力を持っていると推測されるが、短大生・専門学校生共に、学年があがるに従って自己教育力が身についているとはいえなかった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study presents the result of the cross-sectional study of the care and welfare students on their ability of self-education. The results of the factor analysis to know the constitution of the ability of self-education are that eight factors of 'the goal desire factor' 'the pride factor' 'the self affirmation factor' 'the action control loss factor' 'the introspection factor' 'the feeling control factor' 'the development desire loss factor' 'the goal loss factor' were obtained. The points of the junior college students are higher in the ability of self-education, 'the self affirmation factor', and 'the development desire loss factor' in comparison with that of the professional school students. The points of 'the development desire loss factor' 'the goal loss factor' of second year students are higher than the first year students. It is conceivable that the junior college students have higher the ability of self-education than the professional school students from over. However, it is not able to say that the ability of self-education is acquired in accordance with the rise of the academic year, with both students. | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 7, p. 15-21, 発行日 2003-03-15 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 6 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004471106 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13430033 |