WEKO3
アイテム
看護学生の入学時の期待と満足度の実態 : 入学1年後の調査から
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/115
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/1156c3173f9-fc35-4705-9a8b-6424cb5f36e3
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000048323.pdf (647.9 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 看護学生の入学時の期待と満足度の実態 : 入学1年後の調査から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Study of the Degree of Satisfaction with the College and Entrance Expectations : A Survey of 2^<nd> year Student Nurses | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 看護学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 入学時の期待 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 期待内容 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 満足度 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | students nurses | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | entrance expectations | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | sources of expectations | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | degree of satisfaction | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11405440 | |||||
著者 |
大高, 恵美
× 大高, 恵美× 三浦, 睦子× 佐藤, サツ子 |
|||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本研究は本学看護学科学生の教育支援に活かすことを目的に,学生の入学経緯,入学時の期待と期待内容,入学1年後の満足度について質問紙による調査を2年次に行った。79の有効回答を集計した結果,以下のこと明らかになった。1.看護職を志望する動機は「やりがいのある職業だから」,「家族・身近な人の病気体験から」,「人と関わる仕事がしたいから」,「人の役に立ちたいと思ったから」が多かった。2.本学入学に対し,学生は入学時に「期待していた」が79.8%,「あまり期待していなかった」が8.8%,「どちらともいえない」が11.4%であった。3.入学時に期待していた内容は「専門的知識・技術を習得すること」,「友人・親友をえること」,「学内の教育設備が整っていること」が多かった。4.入学時の期待内容に対する入学1年後の満足度は,「友人・親友をえること」,「学内の教育設備が整っていること」,「赤十字について学習できること」,「経験豊かな教員がいること」に「満足」している割合が多かった。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study was undertaken with the purpose of providing educational support for the Japanese Red Cross Junior College of Akita. The study looked at : entrance circumstances, entrance expectations and contents, and students' satisfaction after one year of study. By analyzing 79 effective answers, the results were as follows : 1. Nurses motives are "a profession worthy to being engaged", "family or relative's sickness", and "a desire to help others". 2. Upon entrance to this college, 79.8% of the students had good expectations, and 8.8% did not have good expectations. The rest were "undecided". 3. Entrance expectations included : "to learn speciality knowledge and skills", "to make good friends", "to find educational facilities that are available". 4. Entrance expectation areas are : "to make good friends", "to have well-equipped facilities", "to study about the Red Cross", and "to be able to interact with staff who have a wealth of experience". | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 6, p. 1-7, 発行日 2002-03-15 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 4 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00000048323 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13430033 |