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高齢者介護と家族についての意識に関する一考察 : 介護福祉士養成校在学生への調査を通して
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/94
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/948f9801bd-8ccb-47f4-ae38-9505ea1a77da
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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KJ00000048302.pdf (1.1 MB)
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Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 高齢者介護と家族についての意識に関する一考察 : 介護福祉士養成校在学生への調査を通して | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A Survey of Care and Welfare Students on their thoughts about the aged care and the family | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 介護福祉士養成教育 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育内容 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 介護福祉士養成校学生 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | ja | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 高齢者介護と家族 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | care and welfare education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | educational program | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | care and welfare students | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | the aged care and the family | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11405440 | |||||
著者 |
鈴木, 圭子
× 鈴木, 圭子× 宮堀, 真澄× 大泉, 哲子× 澤井, セイ子× 佐藤, 怜 |
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抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 今後の介護福祉士養成教育の教育内容を検討するための一資料を得ることを目的として,高齢者介護や家族に関して,どのような考えや意識を持っているのかを,介護福祉士養成校の在学生を調査対象として実施した意識調査を分析することによって,明らかにした。その結果,福祉制度・施設利用を前提とした要介護者とその家族への生活支援のあり方を考えていく必要があること,高齢期の最も重要な生活価値観は豊かな人間関係を保持していること,家族の存在意義としては情緒的結合が重要視されていること等が明らかとなった。また,要介護者や家族の社会生活面を的確にアセスメントするために基礎となる知識や思考能力を視野に入れた教育内容を考慮していく必要性があると考えられた。 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This study presents the result of a survey of Care and Welfare students during their educational program do determine the content needs of the curriculum. The results show that we need to further examine the methods used to provide support to the aged and their families who use the welfare system and institutions. The students believe that human relationships are most important to the aged, and emotions are most important to significance of the family. Also, we need to create an educational program that develops knowledge and skills in assessment of social needs for the aged and their families. | |||||
言語 | en | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 5, p. 29-37, 発行日 2001-03-31 |
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表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 7 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00000048302 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13430033 |