WEKO3
アイテム
[研究報告] 看護基礎教育修了時のキャリアビジョンに影響する統合実習の学び
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/352
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/352b8be6bf7-601c-4686-aa96-bacb5853ed54
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00009903479.pdf (730.9 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [研究報告] 看護基礎教育修了時のキャリアビジョンに影響する統合実習の学び | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [Research Reports] Learning through integrated practical training that affects the career vision at the time of completion of basic nursing education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 統合実習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 看護基礎教育修了時 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | キャリアビジョン | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | integrated practical training | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | upon completion of basic nursing education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | career vision | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12483723 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | カンゴ キソ キョウイク シュウリョウジ ノ キャリア ビジョン ニ エイキョウ スル トウゴウ ジッシュウ ノ マナビ | |||||
著者 |
小野, 麻由子
× 小野, 麻由子 |
|||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究報告 | |||||
言語 | ja | |||||
記事種別(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Research report | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 統合実習による学びが看護基礎教育修了時のキャリアビジョンにどのような影響があるのかを明らかにした。2012年2月~3月、統合実習を終了した学生17名に対し半構造化面接を行った。「統合実習の学び」「キャリアビジョンを考えたこと」に関する内容を質的に分析し、類似性のあるものについて検討・分析しコード化し、類似した内容をサブカテゴリー化し、カテゴリー化した。175のコードから25のサブカテゴリー、【視野の広がりによる新たな学び】【段階を踏んだ学びの深化】【理想とする看護師像の明確化】【看護師との距離感の短縮】【就職後のイメージ化による安心感】【モチベーションの向上】【実習から現場へのステップ】【職業人としての心構え】の8のカテゴリーを抽出した。統合実習は、学びを深化させ、看護基礎教育修了時のキャリアビジョンとして理想の看護師像が明確となり、アイデンティティの形成に影響があることが明らかとなった。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | To clarify the effects of learning through integrated practical training on career vision at the time of completion of basic nursing education. Semi-structured interviews were conducted with 17 students who had completed their integrated practical training in February-March 2012. The contents related to "learning through integrated practical training" and "having thoughts about career vision" is qualitatively analyzed to the study and analyzed to encode for some of the similarities, similar contents to sub-categorization, and/or categorization. A total of 25 sub categories and the following eight categories were identified from a total of 175 codes: 1."new learning from expansion of perspective" 2."gradual deepening of learning" 3."clarification of an ideal image of nurses" 4."reduction in sense of distance toward nurses" 5."sense of comfort resulting from the formation of images of professional life" 6."increased motivation" 7."the step from practical training to actual settings" 8."the mindset as a professional". These results became clear that integrated practical training has the effect of to deepening learning and clarifying the ideal image of nurses as a career upon completion of basic nursing education, and forming identities. | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田看護大学・日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Journal of the Japanese Red Cross Akita College of Nursing and the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 19, p. 35-43, 発行日 2015-03-31 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 7 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009903479 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21868263 |