WEKO3
アイテム
成人看護学実習における健康増進センター実習の学び(第4報)
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/261
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/26155c857ad-de6c-4581-ad8d-77ba3cd95eac
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00005058700.pdf (1.1 MB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 成人看護学実習における健康増進センター実習の学び(第4報) | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Learning of Health-Promotion-Center training program in adult nursing clinical training (The fourth report) | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 成人看護学実習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 健康増進センター実習 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 実習記録 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 評価項目 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | adult nursing clinical training program | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Health-Promotion-Center | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | training record | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | evaluation items | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11405440 | |||||
著者 |
横田, 修二
× 横田, 修二× 宮堀, 真澄× 高橋, 郁子 |
|||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 研究報告 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 健康増進センター実習における学生の学びを実習評価項目の視点での分析を行った。その結果、以下のことが明らかになった。1.各評価項目において学生は求められている学習内容を概ね学ぶことができており、健康増進センター実習目標を達成することができている。2.健康増進センター実習での学びは、成人看護学実習全体の実習目標の「対象理解」や「対象に応じた看護の役割の理解」の一要因となり意義がある。3.「検診結果の活用の理解不足」や「教育的関わりのあり方への思考の不足」などの見学実習の限界も明らかになり、効果的に学びが深まる実習方法の検討が示唆された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | We analyzed student's learning in the Health-Promotion-Center training program from the aspect of the training program evaluation item. As a result, the following obaervations were obtained. 1. The student can roughly learn the required content of the training program, and can achieve the Health-Promotion- Center training program target in each evaluation item. 2. Learning by the Health-Promotion-Center training program becomes a help for the understanding of "Characteristic of the objective" and " Role of suitable nursing for the objective " and there is the meaning. 3."Lack of understanding of the method of using medical examination result" and "Lack of understanding of an ideal way of the method of educational relation" were clarified, and the limit of the practice was also clarified. The examination of the training program that was able to deepen an effective learning method was suggested. | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 12, p. 121-129, 発行日 2008-03-20 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 17 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00005058700 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13430033 |