WEKO3
アイテム
ターミナルケア教育における読後課題レポートの分析
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/164
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/1642629a9c2-5b3b-409b-9d82-1ae79282b005
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00004471131.pdf (576.0 kB)
|
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | ターミナルケア教育における読後課題レポートの分析 | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Analysis of problem report after reading in terminal care education | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 読書 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 死生観 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 介護福祉士 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ターミナルケア | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | reading | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | outlook of life and death | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | care workers | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | terminal care | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA11405440 | |||||
著者 |
高橋, 美岐子
× 高橋, 美岐子 |
|||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 資料 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 本稿は、死生観の探求を目的にした、読後の課題レポートを、過去3年間にわたり分析した結果をまとめたものである。対象は、本学介護福祉学科の4~6期生165名で、学生の選択した本は闘病記が多く、記述内容は、(1)生(2)死(3)ターミナルケア(4)医療(5)人間などに分類された。その結果、読書によるターミナルケアの学習は、学生が生や死について考える動機づけにつながり、死生観の形成には読書が大いに役立つことが示唆された。 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | This paper is a summary of the result that analyzed the problem report of after reading to search for the outlook of life and death for the past three years. The object was 165 people per 4-6 term of this caring welfare subject, had a lot of struggle against disease records of the book that the student had selected, and the content of the description was classified by (1) life (2) death (3) terminal care (4) medical treatment (5) man etc. As a result, the study of the terminal caring by reading caused the life and the motivation about which it thought by dying and attaching by the student, and was suggested that reading be useful very much in the formation of the outlook on life and death. | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 8, p. 25-29, 発行日 2004-03-15 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 8 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00004471131 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 13430033 |