ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 日本赤十字秋田短期大学紀要
  3. 6号(2001)

臨地実習における教師のあり方の一考察 : ウィーデンバックの再構成を用いて

https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/118
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/118
a06cc950-f0d9-4c97-b493-5168b243ee12
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000048326.pdf KJ00000048326.pdf (607.9 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-28
タイトル
タイトル 臨地実習における教師のあり方の一考察 : ウィーデンバックの再構成を用いて
言語 ja
タイトル
タイトル Consideration of what teachers should be in the bedside and clinical practice : using the reconstruction method by Wiedenbach
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 臨地実習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 再構成
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学生-教師関係
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教師のあり方
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 bedside and clinical practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 reconstruction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teachers relationships
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 what teachers should be
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11405440
著者 木下, 彩子

× 木下, 彩子

WEKO 344

ja 木下, 彩子

ja-Kana キノシタ, アヤコ

en KINOSHITA, Ayako

Search repository
原田, 慶子

× 原田, 慶子

WEKO 371

ja 原田, 慶子

ja-Kana ハラダ, ケイコ

en HARADA, Keiko

Search repository
酒井, 志保

× 酒井, 志保

WEKO 47

ja 酒井, 志保

ja-Kana サカイ, シホ

en SAKAI, Shiho

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 患者・学生・指導者(教師を含む)を中心とした複雑な人間関係の中で展開される臨地実習に教師という立場で学生に関わる中で,自分の中に「なぜ?」という気持ちを感じることが何度かあった。その自分の中の疑問を明解にするために一学生との自分自身の関わりをウィーデンバックが述べている援助者としての思考・感情を訓練するための「再構成」を基にふり返った。それにより自分の感情や思考を学生との関わりの中で建設的に活用できていないこともあることがわかった。このことから臨地実習において教師の関わりが,学生に学習者として自ら発展できるかに大きく影響していることがわかった。教師のあり方は,(1)学生の行動をよく見て,その時の自分の感情に注意を注ぎ,それを意識することが必要である(2)援助者としてとして真実の感情を建設的に活用し,学生に伝えていくことが大切である(3)学生に伝えた後,学生の反応を待ち,話をよく聴くことが必要である。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 When I took part as a teacher in the bedside and clinical practice, in which there were clients, students, and teachers, I sometimes though 'why?' In order to make clear this question, I looked back at the relationship between myself and students based on the reconstruction method which Wiedenbach described for the development of skills in thoughts and actions as a tutor. I found that I could not convey my ementions and my considerations effectively to the students. This method requires me to identify the teacher's relationship with the students and to the develop the following skills ; it is important that a teacher should consious of her own feelings when she/he observes the students' actions ; to be aware of the self in this moment and to recognize that a teacher must communicate with students and should listen to the students' remarks.
書誌情報 日本赤十字秋田短期大学紀要
en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita

号 6, p. 23-29, 発行日 2002-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 7
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00000048326
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13430033
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:20:13.579519
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3