WEKO3
アイテム
[調査報告] 介護福祉士養成校における卒後教育の方向性について : A県A市の介護福祉士養成校卒業生の動向調査から
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/339
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/339ef1633f5-e297-4547-a21d-9d4f2d6ccfba
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-28 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | [調査報告] 介護福祉士養成校における卒後教育の方向性について : A県A市の介護福祉士養成校卒業生の動向調査から | |||||
言語 | ja | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Others] About the direction of education in a postgraduate care worker training school : from surveillance of care worker training school graduates from the city A of prefecture A | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 卒後教育 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 適応力 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 自己啓発 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 情報発信 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | postgraduate education | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | capacity to adapt | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | self-development | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | exchange of information, | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
雑誌書誌ID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12483723 | |||||
論文名よみ | ||||||
タイトル | カイゴ フクシシ ヨウセイコウ ニオケル ソツゴ キョウイク ノ ホウコウセイ ニ ツイテ : Aケン Aシ ノ カイゴ フクシシ ヨウセイコウ ソツギョウセイ ノ ドウコウ チョウサ カラ | |||||
著者 |
髙橋, 謙一
× 髙橋, 謙一 |
|||||
記事種別(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 調査報告 | |||||
言語 | ja | |||||
抄録(日) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | A県A市にある介護福祉士養成校2校の卒業生を対象に動向調査を実施、600名から回答が得られた。その結果、自己都合による退職経験とその理由や自己啓発していく上での課題等が明らかになり、介護福祉士養成校としての卒後教育の方向性が以下のように示唆された。1.職業人としての社会適応力の育成 2.自己啓発ための各種資格取得へのフォローアップ 3.介護福祉士を取り巻く社会情勢等の情報発信 | |||||
抄録(英) | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Conduct a trend survey of graduates from two schools of care worker training schools in the city A of prefecture A, with the answers obtained from 600 participants. As a result, issues such as on – the – go self-enlightenment and reasons for their retirement experience voluntarily becomes clear. The direction of education after graduation for a care worker training school has been suggested as follows. 1. Development of social adaptability as professionals. 2. Follow up of various qualifications of self-development. 3. Exchange of information, such as social conditions surrounding care workers in the field. | |||||
書誌情報 |
日本赤十字秋田看護大学・日本赤十字秋田短期大学紀要 en : Journal of Japanese Red Cross Akita College of Nursing and Japanese Red Cross Junior College of Akita 号 18, p. 37-43, 発行日 2014-03-31 |
|||||
表示順 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 7 | |||||
アクセション番号 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | KJ00009583979 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 21868263 |