ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 日本赤十字秋田短期大学紀要
  3. 7号(2002)

2人の教員が同じ方向で関わるためのあり方 : 卒業研究過程のふり返りをもとに

https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/146
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/146
7580ef27-b782-4722-986a-f5cf1fb3a3da
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004471113.pdf KJ00004471113.pdf (502.6 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-28
タイトル
タイトル 2人の教員が同じ方向で関わるためのあり方 : 卒業研究過程のふり返りをもとに
言語 ja
タイトル
タイトル The way how to cooperate two teachers for the same direction : It looks back upon graduation research process
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 卒業研究
キーワード
主題Scheme Other
主題 2人の教員
キーワード
主題Scheme Other
主題 スーパービジョン
キーワード
主題Scheme Other
主題 ゼミナール
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Graduation research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 two teachers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Supervision
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 seminar
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11405440
著者 原田, 慶子

× 原田, 慶子

WEKO 371

ja 原田, 慶子

ja-Kana ハラダ, ケイコ

en HARADA, Keiko

Search repository
齋藤, 貴子

× 齋藤, 貴子

WEKO 521

ja 齋藤, 貴子

ja-Kana サイトウ, タカコ

en SAITO, Takako

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究の目的は、教員2人が同じ方向で関わるためのあり方について考察することである。卒業研究における学生への関わりの過程をふり返ることによって、以下のことが明らかになった。1.学習目標や関わり方の方向性、お互いの役割の確認を早い時期に行う。確認後も途中で教員間に考え方の相違がある時は、2人で話し合う場をもち調整する。2.新人教員が窓口となるスーパービジョンですすめ、要所で2人の教員が参加するゼミナール形式の話し合いをする。3.話し合いの場では、学生の反応や話し合いの流れをみて、お互いに補い合う。
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this research is to consider the way how to cooperate two teachers for the same direction. By looking back upon the process of graduation research, the following things became clear. 1. A study target, and the method of relation and each other role should be checked early. When a difference of a view exists among teachers on the way, it should be discusses and adjusts by two persons. 2. It is the Supervision from which a newcomer teacher becomes a window, and discusses a seminar at the key point. 3. Two teachers should support each other based on a student's reaction or the flow of talks.
書誌情報 日本赤十字秋田短期大学紀要
en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita

号 7, p. 69-74, 発行日 2003-03-15
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 13
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00004471113
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13430033
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:19:37.818995
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3