ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要論文
  2. 日本赤十字秋田短期大学紀要
  3. 5号(2000)

母親との関わりが困難な学生への指導の一考察 : 小児看護学実習指導のあり方を探る

https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/100
https://rcakita.repo.nii.ac.jp/records/100
cd25a15f-e98c-48ab-88ab-3d72ef455d6f
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00000048308.pdf KJ00000048308.pdf (624.6 kB)
Item type [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-28
タイトル
タイトル 母親との関わりが困難な学生への指導の一考察 : 小児看護学実習指導のあり方を探る
言語 ja
タイトル
タイトル A consideration instructed for nurse students who have difficulties with attending mothers : How the instruction shoud be given to the nurse students
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 家族との関わり
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小児看護
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 実習指導
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 relationship with family
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 pediatric nursing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 hospital training instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
雑誌書誌ID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11405440
著者 奥山, 朝子

× 奥山, 朝子

WEKO 27

ja 奥山, 朝子

ja-Kana オクヤマ, アサコ

en OKUYAMA, Asako

Search repository
山本, 捷子

× 山本, 捷子

WEKO 25

ja 山本, 捷子

ja-Kana ヤマモト, ショウコ

en YAMAMOTO, Shoko

Search repository
抄録(日)
内容記述タイプ Other
内容記述 小児看護学実習において,付き添いの母親との関わりが困難な学生の事例を元に実習指導のあり方を分析し,以下のことが明らかになった。1.教師は学生の問題や行動目標を明らかにするために,学生の不足情報に関する助言,理論と関連させた現象の分析,カンファレンスの活用,援助モデルの提示など,学生の困難な状況に対応した教育技法を駆使することが必要である。2.学生が自己表現できるような教師との人間関係を形成することが基盤となる。受容や共感という教師の基本的態度に加えて,グループメンバーの間接的なサポートが得られる方法を探るなど,学生の実習意欲を維持することが大切である。
言語 ja
抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Hospital training instruction was analyzed training for pediatric nursing based on the ezamples of students who have difficulties with attending mothers. The following points were clarified as a result of this analysis. 1. In order to clarify problems and action targets of nurse sutudents, teachers must fully use educational techniques that meet the difficulties faced by nurse students. These techniques include providing advice to supplement information deficiencies of nurse students, analyzing phenomena by connecting theory with practice, making use of conferences, and presenting assistance models. 2. The forming of a human relationship between teachers and nurse students in order to allow nurse students to express themselves is the basis. In addition to the basic attitudes of teacher, such as acceptance and ampathy, it is important to maintain the motivation of nurse students during training by investigating methods that allow nurse students to receive indirect support from group members.
言語 en
書誌情報 日本赤十字秋田短期大学紀要
en : Bulletin of the Japanese Red Cross Junior College of Akita

号 5, p. 73-78, 発行日 2001-03-31
表示順
内容記述タイプ Other
内容記述 13
アクセション番号
内容記述タイプ Other
内容記述 KJ00000048308
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 13430033
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 13:20:34.181639
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3